Resepi Murtabak Roti Daging!! (SbS)

Resepi Murtabak Roti Daging!! | Salam semua, jom kita cuba resepi murtabak roti daging ini pula.. sedap ni..

Macam biasa, resepi disediakan di bawah Step by Step (SbS)…
Sumber : Haruman Luqman
Bahan-bahannya :-
* Roti gardenia 12 keping
* Isi daging cincang
* Kentang yang didadukan
* Bawang besar didadukan
* Bawang putih 3 ulas
* Cili padi
* 2 sb serbuk kari
* 1 sk lada hitam kisar
* daun bawang
* Telur
* Susu cair
* cheesedale / cheese ~ sy tak letak sebab takder
Semua pakai agak jer ok..

Cara Buat Inti
Cara-caranya :-
– untuk masak daging saya menggunakan periuk noxxa.. tumiskankan bawang putih, bawang besar hingga wangi. Masukkan daging & lada hitam kacau hingga sebati..
– setelah itu masukkan serbuk kari & masak hingga pecah minyak. Masukkan kentang & cili padi. Kacau hingga sekata..
– tutup periuk Noxxa & HP dalam 2 minit.. setelah siap last sekali tekan mood stir fry, masukkan garam & pak aji dan taburkan daun bawang. Siap.

Dibekas lain kacau telur dan tambah susu cair dalam 2 cawan.. agak2 korang la yer.

Di dalam loyang 4 segi.. korang sapu butter dulu.. susun roti begini..

Layer ke 2 letakkan inti daging..

Layer ketiga curahkan telur tadi.. * korang buat adunan sampai abis.. & nak letak cheesedale pun boleh.. tapi saya tak taruk sebab takder.. Kalau ada, pasti meleleh beb.. hehe

Lapisan atas sekali taburkan daun bawang & cili padi cincang.. & curahkan telur.. kalo nak letak parutan cheese pun boleh.. takder hal..
Bakar dalam oven dengan suhu 220’c selama 40 minit.

Selepas 40 minit

Siap!! Sedappp….
Selamat mencuba..
Jangan lupa share..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *