https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=UA-109194521-1

Resepi Murtabak Roti Daging!! (SbS)

Resepi Murtabak Roti Daging!! | Salam semua, jom kita cuba resepi murtabak roti daging ini pula.. sedap ni..

Macam biasa, resepi disediakan di bawah Step by Step (SbS)…
Sumber : Haruman Luqman
Bahan-bahannya :-
* Roti gardenia 12 keping
* Isi daging cincang
* Kentang yang didadukan
* Bawang besar didadukan
* Bawang putih 3 ulas
* Cili padi
* 2 sb serbuk kari
* 1 sk lada hitam kisar
* daun bawang
* Telur
* Susu cair
* cheesedale / cheese ~ sy tak letak sebab takder
Semua pakai agak jer ok..

Cara Buat Inti
Cara-caranya :-
– untuk masak daging saya menggunakan periuk noxxa.. tumiskankan bawang putih, bawang besar hingga wangi. Masukkan daging & lada hitam kacau hingga sebati..
– setelah itu masukkan serbuk kari & masak hingga pecah minyak. Masukkan kentang & cili padi. Kacau hingga sekata..
– tutup periuk Noxxa & HP dalam 2 minit.. setelah siap last sekali tekan mood stir fry, masukkan garam & pak aji dan taburkan daun bawang. Siap.

Dibekas lain kacau telur dan tambah susu cair dalam 2 cawan.. agak2 korang la yer.

Di dalam loyang 4 segi.. korang sapu butter dulu.. susun roti begini..

Layer ke 2 letakkan inti daging..

Layer ketiga curahkan telur tadi.. * korang buat adunan sampai abis.. & nak letak cheesedale pun boleh.. tapi saya tak taruk sebab takder.. Kalau ada, pasti meleleh beb.. hehe

Lapisan atas sekali taburkan daun bawang & cili padi cincang.. & curahkan telur.. kalo nak letak parutan cheese pun boleh.. takder hal..
Bakar dalam oven dengan suhu 220’c selama 40 minit.

Selepas 40 minit

Siap!! Sedappp….
Selamat mencuba..
Jangan lupa share..

/* */
Resepi Makanan Masakan Simple Sedap © 2017